טיפול בפיגמנטציה בנס ציונה

אקנה וולגריס היא מחלה דרמטולוגית רב-שכבתית הנפוצה ביותר מ -1.5 מיליון אנשים בארצות הברית מדי שנה. בעיות הטיפול שעומדות בפני רופאי עור מדי יום הן צלקות אקנה, נגעי אקנה וצלקות אקנה, כמו גם מחלות עור אחרות.

על מנת לקבוע את הגורם להיפרפיגמנטציה ולזהות גורמים העלולים להפריע לטיפול, יש צורך בהיסטוריה רפואית מפורטת של המטופל. יש להכין היסטורי תרופות מפורטים לכל החולים עם צבע עור שיש לו היפרפיגמנטציה.

בעת הסרה או התאמה של תרופות המשמשות לטיפול בפיגמנטציה הנגרמת על ידי סמים

חשוב מאוד שהמטופל יבין את סדר התרופות החדש על מנת להימנע מכל שימוש קודם בתרופות הגורם לפיגמנטציה. רופאי עור חייבים לעבוד עם מטופלים ומומחים אחרים על מנת למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר בהיפרפיגמנטציה תוך הימנעות ככל האפשר מסימפטומים הקשורים לפיגמנטציה.

אני מקווה שמאמר ראשון בנושא היפרפיגמנטציה יעורר את התעניינותך בנושא צבע העור ואפשרויות הטיפול שלו

אני מברך על כל ההצעות לטיפולים חדשים שלדעתך יהיו בעלי ערך לטיפול בחולים בכל צבע העור. הצורך במחקר העדכני ביותר לטיפול בפיגמנטציה ומחלות עור אחרות הוא החשוב ביותר בעיני. מכיוון שהיפרפיגמנטציה מפוזרת יכולה להיות קשורה לגידולים ממאירים ומשפרת את תהליך המחלה הבסיסי, חשוב לזהות את הסיבה. אבחנה של פיגמנטציה הנגרמת על ידי תרופות יכולה להיעשות בחולים עם מגוון רחב של מחלות עור הקשורות לפיגמנטציה.

לבסוף, יש לשקול שימוש בתרופות נוגדות דלקת כגון קורטיקוסטרואידים לטיפול בפיגמנטציה בחולים עם מלנומה.

ההבדל העיקרי

הוא שכאשר הטיפול בתרופות אלו מפסיק, גם הפיגמנטציה מתחילה לדעוך. הגורם להכהה זו הוא פיגמנטציה לאחר דלקת שעלולה להתרחש לאחר שפריחה של אקזמה התייצבה ונחשבת כנקודה כהה בה נגע האקזמה נרפא. שינוי עור זה יכול להיות מתסכל מכיוון שהכתמים הכהים יכולים להימשך חודשים ואף שנים, גם לאחר שהעור נרפא והאקזמה אינה חוזרת לגוף.

אם אתם סובלים מהיפרפיגמנטציה לאחר שראיתם מקום

התקשרו לרופא עור או קבעו תור וקבעו תור בהקדם האפשרי. ד"ר רוטפלייש יתאים את הטיפול שלך לסוג העור שלך, גיל, גוון העור וגורמים אחרים. רופאי עור יכולים לבחון את העור ולדון בחששותיך כדי לקבוע איזה טיפול אתה יכול לקחת.

היפרפיגמנטציה מוגבלת באופן מקומי וייתכן שקשה להבחין בין מטופלים על רקע האתני שלהם, המבדיל בין היפרפיגמנטציה מפוזרת לבין דרמטיטיס מפוזר, צורה שכיחה יותר של מחלת עור.

אנשים שרוצים לשפר את מראה הפיגמנטציה שלהם יכולים להיעזר ברופאי עור בסיאטל סקין ולייזר

Skin Deep הוא אתר המכיל תמונות של אנשים עם גווני עור שונים כדי לעזור לחולים ולרופאים להבין טוב יותר ולתאר את הסימפטומים של מחלות עור שונות. אי טיפול בבעיות נלוות אלה מסכן טיפול לא יעיל בשיפור כללי באיכות העור במקום ביטול היפרפיגמנטציה.

IPL (Photofacial Intense Pulse Light)

הוא טיפול לייזר לא פולשני המשמש לטיפול ספציפי בפיגמנטים חומים, כתמי גיל ואדמומיות. לייזרים CO2 יכולים לכוון את שכבת העור העליונה ליצירת גוון ומרקם עור אחידים יותר, תוך שיפור מראה העור הכללי כגון צבע העיניים, האף, השפתיים, השיער או הצללית. זה יכול גם למקד לשכבות העליונות של העור, וליצור גוון ומרקם עור "אחיד" יותר על ידי שיפור צבעו, גווןו, צבעו, מרקמו ואפילו מרקם השיער.

Amiodarone נגרם בשמש – עור חשוף על ידי אור שמש באמצעות קרם הגנה כגון קרם הגנה, קרם הגנה והקרנת הגנה.

חשיפה ממושכת לשמש עלולה להוביל לכתמים כהים על העור המאופיינים בעלייה בפיגמנטים

הנפוצים בעור בהיר. כתמים קטנים וכהים אלה על העור, הנקראים גם כתמי כבד, הם כתמי פיגמנט הנגרמים על ידי אור שמש. לגווני עור בהירים יותר, ממליץ ד"ר רוטפליש להתחיל טיפול זה במינון יומי של 1,000 מ"ג אמיודרון או 2,500 מ"ג ליום. כאשר התפרצויות אקזמה נכנסות לשלב תת-אקוטי ומתאפסות לעור יבש ללא דלקת, ניתן לראות אזורי עור חיוורים יותר (היפו-פיגמנטציה).

מחקר שנערך לאחרונה בספרות האירופית מתאר את השפעות האמיודרון על התפתחות הפיגמנטציה בחולי אקזמה עם גווני עור בהירים וכהים.

SMA-432 הראה שיפור תלוי מינון בהיפרפיגמנטציה במחקר אקראי שנערך על ידי צוות מחקר באוניברסיטת קליפורניה

בית הספר לרפואה בסן דייגו (UCSD) בשיתוף המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות ( NIAID). בנוסף, כל הנבדקים השתמשו בשילוב של אמיודרון ותרופה נוגדת דלקת לא סטרואידית, ויישום זה חזר על עצמו במרווחים של ארבעה שבועות. המטופלים היו מרוצים מאוד מהמוצר החדש וכל ארבעת הנבדקים מצאו כי תסמיני האקזמה שלהם מומסו לאחר חידוש הטיפול בעור מקומי.